Na Facebooku bolo živé vysielanie útoku na Novom Zélande 17 minút

Na Facebooku bolo živé vysielanie útoku na Novom Zélande 17 minút

V piatok útočník 17 minútovým útokom na dve mešity zabil 50 ľudí. Facebook povedal, že video bolo celkovo zobrazené 4000 krát predtým, než bolo odstránené. Spoločnosti sociálnych médií sa snažia zastaviť šírenie kópií videa.
V dôsledku natáčania niekoľko svetových lídrov vyzvalo spoločnosti sociálnych médií, aby prevzali väčšiu zodpovednosť za extrémistické materiály uverejnené na svojich platformách.

ohrožení

Napriek tomu, že pôvodné video bolo stiahnuté, bolo rýchlo replikované a široko zdieľané na iných platformách vrátane služby YouTube a Twitter.
Vo vyhlásení v pondelok poskytol Facebook nové podrobnosti o videozáznamoch, vrátane toho, že živé vysielanie bolo zobrazené menej ako 200-krát.
Facebook uviedol, že prvá správa používateľa o pôvodnom videu prišla za 12 minút po skončení živého vysielania. Predtým, ako bol používateľ upozornený na video, používateľ odoslal odkaz na kópiu videa na stránke na zdieľanie súborov.

 „Morálna povinnosť“
Riešenie kritického obsahu sociálnych médií zo strany firiem. Austrálsky líder Scott Morrison vyjadril znepokojenie nad „neobmedzenou úlohou“ internetových technológií pri teroristických útokoch.
V liste pre japonského premiéra Shinza Abeho, ktorý tiež predsedá skupine G20, požiadal o prerokovanie tejto otázky na nadchádzajúcom zasadnutí skupiny G20.
"Je neprijateľné zaobchádzať s internetom ako s nevyžiadaným priestorom," napísal.

revolver

Pán Morrison povedal, že cieľom bolo „dohodnúť sa na koordinovaných krokoch, ktoré umožnia väčšiu ochranu pred teroristickým násilím“.
„Je nevyhnutné, aby globálne spoločenstvo spolupracovalo, aby zabezpečilo, že technologické firmy budú plniť svoju morálnu povinnosť chrániť komunity, ktorým slúžia a z ktorých profitujú.“ T
Jacinda Ardernová tiež v utorok povedala, že spoločnosti sociálnych médií musia urobiť viac pre boj proti teroru.
Britský minister vnútra Sajid Javid tiež vyzval spoločnosti sociálnych médií, aby prijali opatrenia na zastavenie extrémizmu na svojich kanáloch.

Inzerenti reagujú
V nadväznosti na prestrelky mešity, Westpac NZ povedal, že pozastavil všetky reklamy na sociálnych sieťach, vrátane Facebook "až do ďalšieho oznámenia".
"Budeme spolupracovať so sociálnymi mediálnymi spoločnosťami o publikovaní škodlivého obsahu," uviedla banka vo vyhlásení na Twitteri.
Dodáva sa potom, čo priemyselné skupiny zastupujúce inzerentov vydali vyhlásenie, v ktorom sa pýtali svojich členov, či chcú byť "pridružení" k platformám, ktoré nenesú zodpovednosť za zdieľaný obsah.
Skupiny povedali: "Udalosti v Christchurch vzbudzujú otázku, či vlastníci stránok môžu zacieliť spotrebiteľov na reklamu v mikrosekundách, prečo sa nemôže použiť rovnaká technológia, aby sa zabránilo tomu, aby sa tento druh obsahu prenášal naživo?"

4.7
06